Toimitus ja palautusehdot
Toimitamme tilaukset nopeasti keskimäärin 1-3:ssa arkipäivässä. Jos tilaat pelkän pipon, pienen huivin tai lahjakortin, tilaus voidaan toimittaa Pikkupakettina kotiin muun postin mukana 2-5:ssä arkipäivässä.
Ennakkotilausten ja jälkitoimitusten toimitusaika riippuu siitä, milloin tuotteet saadaan arviolta varastoon. Ennakkotilaustuotteet tunnistaa siitä, että “Lisää ostoskoriin” -painikkeen tilalla on “Ennakkotilaa”-painike. Ennakkotilausten aikataulut.
Tilauksen toimitusta ei voi nopeuttaa tai lykätä.
Tilaus toimitetaan kerralla. Mikäli tilauksessa on sekä varastossa olevia tuotteita että ennakkotilattavia tai jälkitoimituksessa olevia tuotteita, ja haluat varastossa olevan tuotteen heti, tee siitä erillinen tilaus.
Kaikilla tuotteillamme on ilmainen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa, eli myyntikuntoinen, puhdas ja vain sovitettu. Sovita tuotetta puhtaalle iholle ja vältä tuoksuvan kosmetiikan käyttöä. Neuleet tulee pakata alkuperäiseen pakkaukseensa, jossa myös suosittelemme säilyttämään ne, kunnes päätös mahdollisesta vaihtamisesta/palauttamisesta on tehty. Näin säilytät tuotteen myyntikuntoisena. Kiitos!
Jos vaihto- ja palautusoikeus on umpeutunut, tai tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, emme ole velvollisia ottamaan tuotetta vastaan.
Noutamatta jättäminen ei tarkoita palautusta. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, vähennämme palautettavasta summasta käsittelykulun 5 €.
Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen paketin lähettämistä, jos sinulla on kysyttävää vaihtoon tai palautukseen liittyen.
Tuotteen vaihtaminen
Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, lähetä tuote meille ja liitä mukaan täytetty vaihto- ja palautuskortti. Täytä kortti huolellisesti. Jotta vaihtosi sujuu mahdollisimman sujuvasti, suosittelemme myös tarkastamaan verkkokaupasta, että haluamasi vaihtotuote on saatavilla.
Jos kortti ei ole tallessa, voit liittää mukaan vapaamuotoisen lapun, jossa on palauttajan nimi, tilausnumero, vaihdettavat tuotteet, vaihdossa toivottavat tuotteet ja vaihdon syy. Kun pakettisi saapuu, lähetämme sinulle vaihtotuotteen.
Tuotteen palauttaminen
Jos haluat palauttaa tilaamasi tuotteen, palauta tuote meille ja liitä mukaan täytetty vaihto- ja palautuskortti. Täytä kortti huolellisesti. Jos kortti ei ole tallessa, voit liittää mukaan vapaamuotoisen lapun, josta ilmenee palauttajan nimi, tilausnumero, palautettavat tuotteet ja palautuksen syy. Kun palautus on käsitelty, teemme rahanpalautuksen samalla maksutavalla kuin mitä tilauksessa on käytetty. Palautuksen käsittelystä ei lähetetä erillistä ilmoitusta.
POSTI
Vie tuote paketoituna Postin toimipisteeseen ja kerro virkailijalle palautuskoodi “644384”. TÄRKEÄÄ: Varmista, että palautus tehdään pakettina (ei kirjeenä) ja saat lähetystunnuksen. Säilytä palautuskuitti.
Postin pakettiautomaatti
Mene osoitteeseen posti.fi/palautapaketti ja lähetä paketti Postin ohjeiden mukaan.
MATKAHUOLTO
Vie tuote paketoituna Matkahuoltoon ja kerro virkailijalle palautuskoodi “9538627”. Säilytä palautuskuitti.
Matkahuollon pakettiautomaatti
Mene osoitteeseen matkahuolto.fi/kirjaudu ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään. Hae palautuskoodilla “9538627” aktivointikoodi ja lähetä paketti Matkahuollon ohjeiden mukaan.
POSTNORD
Katso tarkemmat palautusohjeet osoitteesta postnord.fi/vastaanota/palautukset ja lähetä paketti PostNordin ohjeiden mukaan.
MYYMÄLÄ
Verkkokauppatilauksen voi vaihtaa tai palauttaa Jyväskylän myymälässä (Tervalankatu 10, 40500 Jyväskylä) tai Helsingin myymälässä (Aleksanterinkatu 34, 00100 Helsinki) aukioloaikoina. Palautukseen tuotu paketti siirtyy käsittelyyn varastolle ja rahanpalautus tapahtuu 10:ssä arkipäivässä. Huomioithan, että emme voi tehdä rahanpalautusta verkkokauppatilauksista myymälässä. Myymälästä ostetulla tuotteella on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Kuitti tulee olla mukana vaihto-/palautustilanteessa.
HUOM! Repack on poistunut käytöstä 27.5. alkaen. Repack-palautusohjeet löydät tältä sivulta.
Vaihdot ja palautukset käsitellään noin 10:ssä arkipäivässä. Jos palautuksestasi on kulunut pidempään, etkä ole saanut rahanpalautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluun ensisijaisesti sähköpostilla info(at)alpa.fi. Liitä mukaan palautuksesta saamasi kuitti.
Maksu palautetaan samalla maksutavalla kuin mitä tilauksessa on käytetty. Palautuksen käsittelystä lähetetään erillinen ilmoitus. MobilePaylla maksetuissa tilauksissa rahanpalautus ohjautuu sovellukseen liitetylle maksukortille. Toimitusmaksu palautetaan halvimman toimitustavan mukaan, eli kotiinkuljetuksen ylimääräisiä kustannuksia ei palauteta.
Huomioimme tilauksessa käytetyt lahjakortit ja alennuskoodit. Lahjakortin arvo palautetaan lahjakortille.
Tarjoamme ilmaisen toimituksen Suomeen yli 220 euron tilauksille. Alle 220 euron tilausten toimitusmaksu on 5 euroa.
Tilaaminen tapahtuu siirtämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tuotteen lisääminen ostoskoriin ei varaa tuotteita, vaan tuotteet ovat asiakkaan vasta, kun tilaus on maksettu. Lahjakorttien tai alennusten koodit syötetään yksi kerrallaan niille varattuun kenttään ostoskorissa ja hyväksytään “Käytä kuponki” -painikkeella. Onnistuneesta tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Kun tilaus on käsitelty, asiakas saa lähetystunnuksen, jolla lähetystä voi seurata kuljetusyhtiön kotisivuilla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.
Alpan maksunvälityspalvelun toteuttajina ja maksupalveluntarjoajina toimivat Avarda (3362665-9) ja Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Avarda tai Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Avardalla ja Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi, olethan yhteydessä Alpaan. Jos kysymyksesi koskee maksamista tai maksua, otathan yhteyttä ensisijaisesti Avardan tai Paytrailin asiakaspalveluun.
Walley-lasku
Walley-laskulla tai Walley-osamaksulla on koroton 45 päivän maksuaika. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että tilauksen ehtii tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ennen laskun erääntymistä. Laskun koko loppusumman voi maksaa kokonaan eräpäivänä, tai halutessaan voi valita 1–36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti, kun laskuun merkitty minimi osamaksuerä on suoritettu.
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa.
Jos Walley-laskulla maksetusta tilauksesta palautetaan tuotteita, lasku maksetaan alkuperäisillä maksutiedoilla, mutta maksettavasta summasta vähennetään palautettujen tuotteiden osuus. Tilanteessa, jossa lasku on jo ehditty maksaa kokonaisuudessaan myös palautettujen tuotteiden osalta, Walley lähettää tilinumerokyselyn ja palauttaa hyvitettävän summan asiakkaan tilille. Ajankohtaiset laskutiedot voi tarkistaa My Walley -palvelusta.
Otathan laskun maksamiseen liittyvissä asioissa yhteyttä Walley’n asiakaspalveluun.
OP Lasku
OP Lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden erämaksuun. OP Laskun vuosikorko erissä maksettaessa on 19,95 %. Lisäksi kuluttajalle tulee maksettavaksi tilinhoitomaksu 2,95 €. Jos kuluttaja saa useamman laskun samassa kuussa, tilinhoitomaksu veloitetaan vain kerran.
Jos OP Laskulla maksetusta tilauksesta palautetaan tuotteita, lasku maksetaan alkuperäisillä maksutiedoilla, mutta maksettavasta summasta vähennetään palautettujen tuotteiden osuus. Ajankohtaiset laskutiedot voi tarkistaa OP:n verkkopalvelusta tai OP Laskun asiakaspalvelusta.
Otathan laskun maksamiseen liittyvissä asioissa yhteyttä OP Laskun asiakaspalveluun.
MAKSUPALVELUN YHTEYSTIEDOT
Paytrail Oyj
Osoite: Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
Noudatamme Suomen kuluttajansuojalakia. Jos tuotteessa on virhe, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä hetkestä, kun virhe on havaittu tai olisi pitänyt havaita. Ensisijainen toimintatapa on virheen korjaus myyjän toimesta tai kustannuksella. Jos korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalle toimitetaan virheetön tuote. Mikäli vastaavaa tuotetta ei voida toimittaa, tuotteesta suoritetaan hyvitys tai kaupan purku. Hyvitys määräytyy virheen merkittävyyden perusteella.
Reklamaatiot tulee tehdä ensisijaisesti täyttämällä tämä lomake. Reklamoitava tuote palautetaan tarvittaessa Alpalle tarkastukseen virheen selvittämistä varten.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, tai se ei muuten vastaa tilausta, virheestä tulee ilmoittaa meille ensisijaisesti kirjallisesti ja viipymättä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle.
Mikäli tilauksen yhteydessä on annettu kaupanpäällisiä tai lahjoja, ja asiakas palauttaa virheettömiä tuotteita niin, ettei kaupanpäällisen tai lahjan alkuperäinen ehto (esimerkiksi tilauksen vähimmäissumma tai) palautuksen jälkeen enää täyty, tulee myös kaupanpäällinen palauttaa. Jos kaupanpäällistä ei palauteta, vähennetään palautettavasta summasta kaupanpäällisen arvo. Ilmaista kaupanpäällistä ei hyvitetä rahaksi, jos kaupanpäällinen palautetaan.
Mikäli tilauksen yhteydessä on annettu ehdollinen alennus (esimerkiksi tilauksen vähimmäissumma tai tilattujen tuotteiden määrä) ja asiakas palauttaa tuotteita tilauksesta niin, etteivät saadun alennuksen perusteet enää täyty, palautettava summa lasketaan sen mukaan, millaisen alennuksia jäljelle jääneiden tuotteiden tilaamisesta alun perin olisi saanut.
Esimerkki: Kampanjassa saa 30 € alennuksen, kun tilaa yhden tuotteen, ja 40 € alennuksen, kun tilaa kaksi tuotetta. Asiakas tilaa kaksi tuotetta ja saa 40 € alennuksen. Jos asiakas palauttaa toisen tuotteen, palautettavassa summassa otetaan huomioon se, että tilaus oikeuttaa enää 30 € alennukseen.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.