TOIMITUS JA PALAUTUS

Ilmainen 30 vrk:n vaihto ja palautus. Nopea toimitus 1-3 arkipäivää.

Toimitamme tilaukset nopeasti keskimäärin 1-3:ssa arkipäivässä. Jos tilaat pelkän pipon, pienen huivin tai lahjakortin, tilaus toimitetaan Pikkupakettina kotiin muun postin mukana ja toimitusaika on 2-5 arkipäivää.

Ennakkotilausten ja jälkitoimitusten toimitusaika riippuu siitä, milloin tuotteet saadaan arviolta varastoon. Ennakkotilattavat tuotteet tunnistaa siitä, että “Lisää ostoskoriin” -painikkeen tilalla on “Ennakkotilaa”-painike. Ennakkotilausten ja jälkitoimitusten toimitusaika-arvioita päivitetään osoitteeseen alpa.fi/aikataulu.

 

TOIMITUSTAVAT

  • Postipaketti toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin
  • Posti Pikkupaketti postiluukkuun tai -laatikkoon
  • Matkahuolto Lähellä-paketti toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin
  • Matkahuolto kotiinkuljetus (10 €)
  • Postnord paketti
  • Nouto Jyväskylästä Tourukeskuksen myymälästä aukioloaikoina tilaus tulee noutaa 14 vrk kuluessa

 

Tilauksen toimitusta ei voi nopeuttaa tai lykätä.

Tilaus toimitetaan aina kerralla. Mikäli tilauksessa on sekä varastossa olevia tuotteita että ennakkotilattavia tai jälkitoimituksessa olevia tuotteita, ja haluat varastossa olevan tuotteen heti, tee siitä erillinen tilaus.

 

TOIMITUSMAKSUT

Tarjoamme ilmaisen toimituksen Suomeen yli 220 euron tilauksille. Alle 220 euron tilausten toimitusmaksu on 5 euroa. 

 

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Tuotteillamme on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa, eli myyntikuntoinen, käyttämätön, siisti ja puhdas. Tuotteessa ei saa olla likaa tai tuoksuja. Vältä tuoksuvan kosmetiikan käyttöä tuotteita sovittaessasi. Neuleet tulee viikata ja pakata alkuperäiseen pakkaukseensa. Jos vaihto- ja palautusoikeus on umpeutunut, tai tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, emme ole velvollisia ottamaan tuotetta vastaan.

Vaihto ja palautus on ilmaista Suomessa. Lähetyksen noutamatta jättäminen ei tarkoita palautusta. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, vähennämme palautettavasta summasta käsittelykulun 5 €.

Kaikki tuotteet kuuluvat palautusoikeuden piiriin. Huomioithan, että tällä sivulla mainitut toimitusehdot koskevat alpa.fi-verkkokauppaa: jälleenmyyjiltä ostettujen tuotteiden vaihto/palautus tapahtuu jälleenmyyjän ehtojen mukaisesti.

 

VAIHTO- JA PALAUTUSOHJE

Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen paketin lähettämistä, jos sinulla on kysyttävää vaihtoon tai palautukseen liittyen. Vaihdot ja palautukset käsitellään noin 10:ssä arkipäivässä.

Tuotteen vaihtaminen
Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, lähetä tuote meille ja liitä paketin mukaan täytetty vaihto- ja palautuslomake. Voit tarkistaa verkkokaupasta etukäteen, onko vaihdossa haluamaasi tuotetta saatavilla. Kun paketti saapuu, lähetämme vaihtotuotteen.

Tuotteen palauttaminen
Jos haluat palauttaa tilaamasi tuotteen, palauta tuote meille ja liitä paketin mukaan täytetty vaihto- ja palautuslomake. Kun palautus on käsitelty, teemme rahanpalautuksen Paytrail-maksunvälityspalvelun kautta samalla maksutavalla kuin mitä tilauksessa on käytetty. Palautuksen käsittelystä ei lähetetä erillistä ilmoitusta.

POSTI
Paketoi tuote ja liitä mukaan lomakkeelle kirjattuna yhteystietosi ja tieto palautuksesta/vaihtotuotteesta. Vie tuote paketoituna Postin toimipisteeseen ja kerro virkailijalle palautuskoodi “644384”. TÄRKEÄÄ: Varmista, että palautus tehdään pakettina (ei kirjeenä) ja saat lähetystunnuksen. Säilytä palautuskuitti.

Postin pakettiautomaatti
Mene osoitteeseen posti.fi/palautapaketti ja syötä palautettavan paketin lähetystunnus. Klikkaa nuolta ja lähetä paketti Postin ohjeiden mukaan.

MATKAHUOLTO
Paketoi tuote ja liitä mukaan lomakkeelle kirjattuna yhteystietosi ja tieto palautuksesta/vaihtotuotteesta. Vie tuote paketoituna Matkahuoltoon ja kerro virkailijalle palautuskoodi “9538627”. Säilytä palautuskuitti.

Matkahuollon pakettiautomaatti
Mene osoitteeseen matkahuolto.fi/kirjaudu ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään. Hae palautuskoodilla “9538627” aktivointikoodi ja lähetä paketti Matkahuollon ohjeiden mukaan.

POSTNORD
Katso tarkemmat palautusohjeet osoitteesta  postnord.fi/vastaanota/palautukset.

MYYMÄLÄ
Vaihdon ja palautuksen voi tehdä Jyväskylän myymälässä (Vapaaherrantie 2) aukioloaikoina.

HUOM! Repack-palautusohjeet löydät tältä sivulta.

Vaihdot ja palautukset käsitellään noin 10:ssä arkipäivässä. Jos palautuksestasi on kulunut pidempään, etkä ole saanut rahanpalautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluun ensisijaisesti sähköpostilla info(at)alpa.fi. Liitä mukaan palautuksesta saamasi kuitti.

 

Rahanpalautus, kun tilaus on palautettu

Kun palautus on käsitelty, teemme rahanpalautuksen Paytrail-maksunvälityspalvelun kautta. Maksu palautetaan samalla maksutavalla kuin mitä tilauksessa on käytetty. Joissakin tapauksissa Paytrail ottaa asiakkaaseen yhteyttä erikseen varmistaakseen tilitiedot palautusta varten. MobilePaylla maksetuissa tilauksissa rahanpalautus ohjautuu sovellukseen liitetylle maksukortille. Toimitusmaksu palautetaan halvimman toimitustavan mukaan, eli kotiinkuljetuksen ylimääräisiä kustannuksia ei palauteta.

Huomioimme tilauksessa käytetyt lahjakortit ja alennuskoodit. Lahjakortin arvo palautetaan lahjakortille.

Paytrail on turvallinen tapa hoitaa maksupalautukset. Se ehkäisee petoksia ja nopeuttaa palautusten saamista verkko-ostoksissa.

 

TILAAMINEN

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tuotteen lisääminen ostoskoriin ei varaa tuotteita, vaan tuotteet ovat asiakkaan vasta, kun tilaus on maksettu. Lahjakorttien tai alennusten koodit syötetään yksi kerrallaan niille varattuun kenttään ostoskorissa tai kassalla ja hyväksytään “Käytä alekoodi” -painikkeella. Onnistuneesta tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Kun tilaus on käsitelty, asiakas saa lähetystunnuksen, jolla lähetystä voi seurata kuljetusyhtiön kotisivuilla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

 

MAKSAMINEN

Alpan maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi, olethan yhteydessä Alpaan. Jos kysymyksesi koskee maksamista tai maksua, otathan yhteyttä ensisijaisesti Paytrailin asiakaspalveluun.

 

Maksutavat

  • Verkkopankki
  • Korttimaksu
  • Mobiilimaksu (MobilePay, Pivo, Siirto)
  • Lasku ja osamaksu (Walley, OP Lasku)

 

Walley-lasku

Walley-laskulla tai Walley-osamaksulla on koroton 45 päivän maksuaika. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että tilauksen ehtii tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ennen laskun erääntymistä. Laskun koko loppusumman voi maksaa kokonaan eräpäivänä, tai halutessaan voi valita 1–36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti, kun laskuun merkitty minimi osamaksuerä on suoritettu.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa.

Jos Walley-laskulla maksetusta tilauksesta palautetaan tuotteita, lasku maksetaan alkuperäisillä maksutiedoilla, mutta maksettavasta summasta vähennetään palautettujen tuotteiden osuus. Tilanteessa, jossa lasku on jo ehditty maksaa kokonaisuudessaan myös palautettujen tuotteiden osalta, Walley lähettää tilinumerokyselyn ja palauttaa hyvitettävän summan asiakkaan tilille. Ajankohtaiset laskutiedot voi tarkistaa My Walley -palvelusta.

Otathan laskun maksamiseen liittyvissä asioissa yhteyttä Walley’n asiakaspalveluun.

OP Lasku

OP Lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden erämaksuun. OP Laskun vuosikorko erissä maksettaessa on 19,95 %. Lisäksi kuluttajalle tulee maksettavaksi tilinhoitomaksu 2,95 €. Jos kuluttaja saa useamman laskun samassa kuussa, tilinhoitomaksu veloitetaan vain kerran.

Jos OP Laskulla maksetusta tilauksesta palautetaan tuotteita, lasku maksetaan alkuperäisillä maksutiedoilla, mutta maksettavasta summasta vähennetään palautettujen tuotteiden osuus. Ajankohtaiset laskutiedot voi tarkistaa OP:n verkkopalvelusta tai OP Laskun asiakaspalvelusta.

Otathan laskun maksamiseen liittyvissä asioissa yhteyttä OP Laskun asiakaspalveluun.

 

MAKSUPALVELUN YHTEYSTIEDOT

Paytrail Oyj

Osoite: Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

 

ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, tai se ei muuten vastaa tilausta, virheestä tulee ilmoittaa meille ensisijaisesti kirjallisesti ja viipymättä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle.

 

VIRHEELLISET TUOTTEET JA REKLAMAATIOT

Noudatamme Suomen kuluttajansuojalakia. Jos tuotteessa on virhe, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä hetkestä, kun virhe on havaittu tai olisi pitänyt havaita. Ensisijainen toimintatapa on virheen korjaus myyjän toimesta tai kustannuksella. Jos korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalle toimitetaan virheetön tuote. Mikäli vastaavaa tuotetta ei voida toimittaa, tuotteesta suoritetaan hyvitys tai kaupan purku. Hyvitys määräytyy virheen merkittävyyden perusteella.

Reklamaatiot tulee tehdä ensisijaisesti täyttämällä tämä lomake. Suosittelemme liittämään reklamaatioon kuvan tuotteessa olevasta virheestä, jos mahdollista. Reklamoitava tuote palautetaan tarvittaessa Alpalle tarkastukseen virheen selvittämistä varten.

 

KAUPANPÄÄLLISET PALAUTUSTILANTEESSA

Mikäli tilauksen yhteydessä on annettu kaupanpäällisiä tai lahjoja, ja asiakas palauttaa virheettömiä tuotteita niin, ettei kaupanpäällisen/lahjan alkuperäinen ehto (esimerkiksi tilauksen vähimmäissumma) palautuksen jälkeen enää täyty, palauttamattomien kaupanpäällisten hinta vähennetään palautettavasta summasta. Ilmaista kaupanpäällistä ei hyvitetä rahaksi, jos kaupanpäällinen palautetaan.

 

ASIAKASPALVELU

Tavoitat asiakaspalvelumme parhaiten yhteydenottolomakkeella tai sähköpostitse. Asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät täältä.

 

MUUTA

  • AlpaFinlandia Oy myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
  • Pidätämme oikeuden hintojen, toimitusmaksujen ja -ehtojen muutoksiin sekä virheelliseen varastosaldoon.
  • Alekoodeja ei voi yhdistää jo alennettuihin hintoihin tai yhteistyömallistoihin/-tuotteisiin, ellei toisin mainita.

 

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Back to top
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]