TOIMITUS JA PALAUTUS

Ilmainen vaihto- ja palautus. Nopea toimitus.

NOPEA TOIMITUSAIKA 

Toimitusaikamme on keskimäärin 1-3 arkipäivää. Pakkaamme tilaukset joka arkipäivä, joten pääset nauttimaan tuotteestasi nopeasti.

Jos tilaat pelkän pipon, pienen kaulahuivin tai lahjakortin, tilaus toimitetaan kirjeenä postilaatikkoosi ja toimitusaika on 2-5 arkipäivää.

Ennakkotilattavien tuotteiden suhteen toimitusaika riippuu siitä, milloin tuotteet valmistuvat tuotannosta. Ennakkotilausten yhteydessä ilmoitettavat toimitusajat ovat aina arvioita, ja tuotannossa voi ilmetä viivästyksiä. Ennakkotilattavat tuotteet tunnistaa siitä, että “Lisää ostoskoriin” -painikkeen tilalla on “Ennakkotilaa”-painike.

 

TOIMITUSTAVAT

  • Matkahuolto
  • Posti
  • Kotiinkuljetus
  • Nouto Jyväskylästä (Tilaus tulee noutaa 14 päivän kuluessa)
  • Ulkomaan lähetyksissä käytämme eri palveluntarjoajia maasta riippuen

 

TOIMITUSMAKSUT

Tarjoamme ilmaisen toimituksen Suomeen yli 220 euron tilauksille. Alle 220 euron tilausten toimitusmaksu on 5 euroa.

Toimitus tapahtuu toimitusosoitetta lähimpään postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin – myös toimitus kotiin on valittavissa kassasivulla lisämaksusta. Huom! Kirjelähetyksistä ei tule saapumisilmoitusta eikä seurantakoodia.

Toimitus Eurooppaan 10 €, Kiina 20 €.

Nouto Jyväskylän Tourulan myymälästä osoitteesta Vapaaherrantie 2 onnistuu aukioloaikoina.

Jos tuotetiedoissa on mainittu tuotteen olevan ennakkotilaus tai jälkitoimitus, tuote toimitetaan heti kun se saapuu tuotannosta. Ennakko- ja jälkitoimitusten toimitusaika-arviota päivitetään osoitteeseen alpa.fi/aikataulu.

Huom. Toimitamme koko tilauksen yhdellä kertaa. Mikäli tilaat samassa tilauksessa useita tuotteita, joilla on eri toimitusaika, ja haluat jonkin tuotteen jo aiemmin, tee siitä erillinen tilaus. Poikkeustapauksissa ota yhteys asiakaspalveluun info(at)alpa.fi.

 

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja uutta vastaavassa kunnossa. Vältä voimakkaiden tuoksujen käyttöä tuotetta sovittaessasi ja säilytä palautettavat tuotteet pussissaan. Napita ja viikkaa neule siististi taitosjälkiä pitkin palautusta varten. Tuotteillamme on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Voit palauttaa ostoksesi, ja palautamme tuotteista maksamasi rahan takaisin. Toimitusmaksu palautetaan halvimman toimitustavan mukaan – valinnaisten lisäpalveluiden (Kotiinkuljetus) ylimääräisiä kustannuksia ei palauteta.

Kustannamme palautuskulut ja tuotevaihdon Suomessa, kun se tehdään ohjeemme mukaisesti. Palautettava tai vaihdettava tuote tulee palauttaa ensisijaisesti alkuperäisessä pakkauksessa sekä jälleenmyytävässä ja uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuote on esimerkiksi likainen tai tahraantunut, emme suorita palautusta.

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme automaattisesti rahat tilatuista tuotteista, emme palauta postikuluja noutamattomille tilauksille. Jos tilaus on tehty postikuluitta, vähennämme palautuksesta 5 euroa noutamattoman lähetyksen aiheuttamista kuluista.

Kaikki tuotteet kuuluvat palautusoikeuden piiriin, myös 2nd hand -tuotteet. Huomioithan, että tässä mainitut palautusehdot koskevat vain alpa.fi -verkkokauppaa: jälleenmyyjäliikkeistä ostettujen tuotteiden palautus onnistuu vain jälleenmyyjäliikkeessä liikkeen ehtojen mukaisesti.

Huomaathan, että asiakaspalautukset kulkevat tavallista postia hitaammin – tavanomainen kuljetusaika on maksimissaan noin arkiviikko. Säilytä aina palautuskuitti, kunnes olemme käsitelleet palautuksen.

Jos palautus tai vaihto lähetetään Suomen ulkopuolelta, asiakas palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan.

Jos palautuksestasi on kulunut yli 10 vuorokautta, etkä ole saanut rahapalautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen info(at)alpa.fi tai soita numeroon 010 319 2850 (arkisin klo 10-15). Puhelun hinta on 16,69 snt/minuutti. Liitä mukaan tai ota esille postista saamasi palautuskuitti.

Emme suorita tilisiirtoja, vaan palautukset kulkevat aina maksuvälittäjänä toimivan Paytrailin kautta. Ohjeet palautuksen vastaanottamiseen alla.

 

VAIHTO- JA PALAUTUSOHJE


PALAUTUS POSTIIN
Paketoi tuote ja liitä mukaan lomakkeelle kirjattuna yhteystietosi ja tieto palautuksesta/vaihtotuotteesta. Vie tuote paketoituna Postin toimipisteeseen ja kerro virkailijalle palautuskoodi “644384”. Palautus on maksuton. TÄRKEÄÄ: Varmista, että palautus tehdään pakettina (ei kirjeenä) ja saat seurantakoodin. Säilytä palautuskuitti.

PALAUTUS MATKAHUOLTOON
Paketoi tuote ja liitä mukaan lomakkeelle kirjattuna yhteystietosi ja tieto palautuksesta/vaihtotuotteesta. Vie tuote paketoituna Matkahuoltoon ja kerro virkailijalle palautuskoodi “9538627″. Palautus on maksuton. Säilytä palautuskuitti.

PALAUTUS PAKETTIAUTOMAATTIIN
Mene sivulle posti.fi/palautapaketti. Syötä pakettisi lähetystunnus sivulla olevaan kenttään ohjeiden mukaisesti. Paina “Hae” ja saat palautusohjeet.

Tuotteen vaihdon ja palautuksen voi tehdä myös Jyväskylän myymälässä.

HUOM! Repack-palautusohjeet löydät tältä sivulta!

Kun saamme tuotteen, laitamme rahapalautuksen/vaihdon liikkelle. Kiireellisissä vaihdoissa ota yhteys asiakaspalveluun.

Luottokortilla maksetut tilaukset palautuvat luottokortin tilille automaattisesti. Verkkopankissa/laskulla tehtyjen tilausten palautus tapahtuu maksuvälittäjä Paytrailin kautta. Kun laitamme rahapalautuksen vireille, se etenee seuraavasti:

Rahapalautuksen kulku

Käynnistettyämme palautuksen, saat siitä myös sähköpostiviestin Paytraililta. Useimmiten palautus suoritetaan automaattisesti käyttämällesi maksuvälineelle; joissakin tapauksissa sinulta kysytään vielä tilinumeron vahvistamista.

Paytrail on turvallinen tapa hoitaa maksupalautukset. Se ehkäisee petoksia ja nopeuttaa palautusten saamista verkko-ostoksissa.

 

KAUPANPÄÄLLISET PALAUTUSTILANTEESSA

Mikäli tilauksen yhteydessä on annettu kaupanpäällisiä tai ilmaisia lahjoja, ja asiakas palauttaa virheettömiä tuotteita niin, että lahjan/kaupanpäällisen alkuperäinen ehto (esimerkiksi tilauksen vähimmäissumma) ei tilauksessa palautus huomioiden enää toteudu, palauttamattomien kaupanpäällistuotteiden hinta vähennetään palautettavasta summasta.

Ilmaista kaupanpäällistä ei hyvitetä rahaksi kaupanpäällistuotteen palauttamistapauksessa.

ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, virheestä tulee ilmoittaa meille viimeistään 14 päivän kuluessa. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

 

ASIAKASPALVELU

Asiakaspalvelumme tavoitat parhaiten täyttämällä yhteydenottolomakkeen painamalla tästä tai sähköpostilla osoitteesta info(at)alpa.fi. Vastaamme kaikkiin sähköpostiviesteihin pääsääntöisesti yhden arkipäivän kuluessa. Kiireellisissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalvelunumeroon 0405315161 (ark. 10–14).

 

VIRHEELLISET TUOTTEET

Noudatamme Suomen kuluttajansuojalakia. Ensisijainen toimintatapa on virheen korjaus myyjän toimesta tai kustannuksella. Jos tuotteen korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalle toimitetaan virheetön tuote. Mikäli vastaavaa tuotetta ei enää voida toimittaa, tuotteesta suoritetaan hyvitys tai kaupan purku. Hyvityksen suuruus mitoitetaan suhteessa virheen merkittävyyteen.

 

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

 

MAKSAMINEN

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Valitessasi maksutavaksi Walley-lasku tai -osamaksun korotonta maksuaikaa on aina vähintään 45 päivää. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Laskun koko loppusumman voi maksaa kokonaan eräpäivänä, tai halutessaan voi valita 1–36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti, kun laskuun merkitty minimi osamaksuerä on suoritettu. Halutessaan voi maksaa myös suurempia osamaksueriä tai koko loppusumman kerralla pois.

Palautettaessa osa tilauksen tuotteista Walley ei lähetä erillistä laskua, vaan laskusta jää maksettavaksi pidettyjen tuotteiden hinta.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa.

Walleytä voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Collector Bank tekee luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Lisätietoa Walley-laskuominaisuudesta: https://support.paytrail.com/hc/fi/articles/211350048-Collector-Lasku-Osamaksu-Walley.

Lisäksi voit valita maksutavaksi OP laskun. OP lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden erämaksuun. OP laskun vuosikorko erissä maksettaessa on 19.95 %. Lisäksi kuluttajalle tulee maksettavaksi tilinhoitomaksu 2.95 €. Jos kuluttaja saa useamman laskun samassa kuussa, tilinhoitomaksu veloitetaan vain kerran.

MAKSUKAISTAN YHTEYSTIEDOT

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

 

VERKKOPANKIT

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

MUUTA

Alennuksiin oikeuttavia kuponkikoodeja ei voi yhdistää muihin tarjouksiin, ellei toisin mainita.

AlpaFinlandia Oy myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Pidätämme oikeuden hintojen, toimitusmaksujen ja -ehtojen muutoksiin sekä virheelliseen varastosaldoon.

Back to top