Toimitusehdot

TOIMITUSTAPA  JA -MAKSUT

Tarjoamme ilmaisen toimituksen Suomeen yli 220 euron tilauksille. Alle 220 euron tilausten toimitusmaksu on 5 euroa.

Toimitus tapahtuu toimitusosoitetta lähimpään postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Toimitusaika Jyväskylän varastossa oleville neuleille on yleensä 1–4 arkipäivää. Jos tilaat pelkän pipon tai pienen kaulahuivin, toimitusaika on 2–5 arkipäivää, ja tuote toimitetaan kirjeenä omaan postilaatikkoosi. Huom! Kirjelähetyksistä ei tule saapumisilmoitusta eikä seurantakoodia.

Nouto Jyväskylän toimitiloista onnistuu arkisin klo 10–14. Sovi ajankohta etukäteen sähköpostilla (info@alpa.fi).

Jos tuotetiedoissa on mainittu tuotteen olevan ennakkotilaus tai jälkitoimitus, tuote toimitetaan heti kun se saapuu tuotannosta. Ennakko- ja jälkitoimitusten toimitusaika-arviota päivitetään osoitteeseen alpa.fi/aikataulu.

Huom. Toimitamme koko tilauksen yhdellä kertaa. Mikäli tilaat samassa tilauksessa useita tuotteita, joilla on eri toimitusaika, ja haluat jonkin tuotteen jo aiemmin, tee siitä erillinen tilaus. Poikkeustapauksissa ota yhteys asiakaspalveluun info@alpa.fi.

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Vaihto-/palautusaikaa on 1.11.-24.12. ostetuille tuotteille vähintään 6.1.2019 asti tai 30 vuorokautta – palautusajaksi katsotaan asiakkaan kannalta pidempi aika. Voit siis ostaa joululahjasi huoletta.

Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja uutta vastaavassa kunnossa.

Voit palauttaa ostoksesi, ja palautamme maksamasi rahan takaisin.

Kustannamme palautuskulut ja tuotevaihdon kun se tehdään ohjeemme mukaisesti. Palautettava tai vaihdettava tuote tulee palauttaa ensisijaisesti alkuperäisessä pakkauksessa sekä jälleenmyytävässä ja uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuote on esimerkiksi likainen tai tahraantunut, emme suorita palautusta.

Kaikki tuotteet kuuluvat palautusoikeuden piiriin.

Huomaathan, että asiakaspalautukset kulkevat tavallista postia hitaammin – tavanomainen kuljetusaika on maksimissaan noin arkiviikko. Säilytä aina palautuskuitti, kunnes olemme käsitelleet palautuksen.

Jos palautuksestasi on kulunut yli 10 vuorokautta, etkä ole saanut rahapalautusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen info(at)alpa.fi tai soita numeroon 0405315161 (avoinna ark. 10-14). Liitä mukaan tai ota esille postista saamasi palautuskuitti.

Emme suorita tilisiirtoja, vaan palautukset kulkevat aina maksuvälittäjänä toimivan Paytrailin kautta. Ohjeet palautuksen vastaanottamiseen alla.

OHJEET PALAUTUKSEEN/VAIHTOON

Paketoi tuote ja liitä mukaan lomakkeelle kirjattuna yhteystietosi ja toive palautuksesta/vaihtotuotteesta. Vie tuote paketoituna postiin. Maksuton palautus tehdään palautuskoodilla ”644384”. Säilytä palautuskuitti.

Jos olet noutanut pakettisi pakettiautomaatista, voit palauttaa sen myös pakettiautomaatilla seuraavin ohjein:

1. Kirjoita paketin päälle ”ASIAKASPALAUTUS” ja osoitteemme ”Alpafinlandia Oy, Sepänkatu 7, 40720 Jyväskylä”.
2. Valitse pakettiautomaatin näytöltä ”Aloita tästä”.
2. Valitse ”Palauta paketti”.
3. Syötä sama koodi jolla sait noutaessasi luukun auki, niin luukku aukeaa taas.
4. Laita paketti lokeroon ja sulje luukku. Palautus lähtee pian matkaan!

Huomioithan, että pakettiautomaatin lähetystunnus on voimassa vain 14 vrk noutamisesta. Sen jälkeen palautus onnistuu vain postin toimipisteessä.

HUOM! Repack-palautusohjeet löydät tältä sivulta!

Kun saamme tuotteen, laitamme rahapalautuksen/vaihdon liikkelle. Kiireellisissä vaihdoissa ota yhteys asiakaspalveluun.

Luottokortilla maksetut tilaukset palautuvat luottokortin tilille automaattisesti. Verkkopankissa/laskulla tehtyjen tilausten palautus tapahtuu maksuvälittäjä Paytrailin kautta. Kun laitamme rahapalautuksen vireille, se etenee seuraavasti:

Rahapalautuksen kulku

A) Jos maksu on tehty luottokortilla, maksu palautuu automaattisesti luottokorttitilillesi.

B) Jos tilauksesi on maksettu verkkopankkisi kautta, sinun tulee kirjata palautuksen tiedot Paytrailin sivuilla.

  • Paytrail lähettää sinulle sähköpostin, josta pääset kirjaamaan yhteystietosi ja tilinumerosi Paytrailille palautuksen suorittamiseksi. Klikkaa sähköpostin linkkiä ”Siirry vahvistamaan tilinumerosi tästä painikkeesta”.
    • Syötä tilinumerosi ja nimesi sivulle.
    • Paina ”Lähetä”. Palautus saapuu sinulle pian.

Paytrail on turvallinen tapa hoitaa maksupalautukset. Se ehkäisee petoksia ja nopeuttaa palautusten saamista verkko-ostoksissa.

KAUPANPÄÄLLISET PALAUTUSTILANTEESSA

Mikäli tilauksen yhteydessä on annettu kaupanpäällisiä tai ilmaisia lahjoja, ja asiakas palauttaa virheettömiä tuotteita niin, että lahjan/kaupanpäällisen alkuperäinen ehto (esimerkiksi tilauksen vähimmäissumma) ei tilauksessa palautus huomioiden enää toteudu, palauttamattomien kaupanpäällistuotteiden hinta vähennetään palautettavasta summasta.

Ilmaista kaupanpäällistä ei hyvitetä rahaksi kaupanpäällistuotteen palauttamistapauksessa.

ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, virheestä tulee ilmoittaa meille viimeistään 14 päivän kuluessa. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

ASIAKASPALVELU

Asiakaspalvelumme tavoitat parhaiten sähköpostilla osoitteesta info(at)alpa.fi. Vastaamme kaikkiin sähköpostiviesteihin pääsääntöisesti yhden arkipäivän kuluessa. Kiireellisissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalvelunumeroon 0405315161 (ark. 10–14).

VIRHEELLISET TUOTTEET

Noudatamme Suomen kuluttajansuojalakia. Ensisijainen toimintatapa on virheen korjaus myyjän toimesta tai kustannuksella. Jos tuotteen korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalle toimitetaan virheetön tuote. Mikäli vastaavaa tuotetta ei enää voida toimittaa, tuotteesta suoritetaan hyvitys. Hyvityksen suuruus mitoitetaan suhteessa virheen merkittävyyteen.

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

MAKSAMINEN

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Valitessasi maksutavaksi Collector-lasku tai -osamaksun korotonta maksuaikaa on aina vähintään 30 päivää. Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio). Laskun koko loppusumman voi maksaa kokonaan eräpäivänä, tai halutessaan voi valita 1–36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti, kun laskuun merkitty minimi osamaksuerä on suoritettu. Halutessaan voi maksaa myös suurempia osamaksueriä tai koko loppusumman kerralla pois.

Palautettaessa osa tilauksen tuotteista Collector ei lähetä erillistä laskua, vaan laskusta jää maksettavaksi pidettyjen tuotteiden hinta.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Lisätietoa Collector -laskuominaisuudesta: https://support.paytrail.com/hc/fi/articles/215536728-Collectorin-lasku-ja-osamaksupalvelu.

MAKSUKAISTAN YHTEYSTIEDOT

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

VERKKOPANKIT

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

REKISTERI- JA TIETOSUOJASELOSTE

Tässä kerrotaan AlpaFinlandia Oy:n asiakasrekisterin hallinnasta ja sen käytöstä. Kaikki asiakastiedot ovat luottamuksellisia.

REKISTERINPITÄJÄ

AlpaFinlandia Oy
Sepänkatu 7
40720 Jyväskylä
Y: 24723000
info(at)alpa.fi

TIETOSUOJASELOSTE

Asiakasrekisteriä käyttävät ainoastaan AlpaFinlandia Oy:n työntekijät asiakkuuksien hoitamiseen. Kerättävät tiedot ovat nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja henkilötunnus. Lisäksi asiakasrekisteriin voidaan tallentaa tarkentavia tietoja, jotka parantavat asiakkuuden hoitoa ja hallintaa, kuten ostohistoria. Kaikki rekisteriä käyttävät henkilöt on koulutettu rekisterin käyttöön, ja he kirjautuvat hallintaohjelmaan käyttäjänimellä ja salasanalla. AlpaFinlandia Oy:n asiakkaat ylläpitävät omia yhteystietoja verkkosivujen www.alpa.fi:n sekä www.shop.alpa.fi:n kautta tai muuten asioimalla asiakaspalvelun kanssa. www.alpa.fi -sivuston ostoskori ja maksutapahtumat ovat SSL-suojattuja (mm. pankkien ja muiden rahoituslaitosten käyttämä korkea suojaustaso). AlpaFinlandia Oy voi myös päivittää asiakasrekisterin väestörekisterin kautta.

TIETOJEN LUOVUTTAMINEN

AlpaFinlandia Oy ei luovuta asiakasrekisteriä kolmansille osapuolille satunnaisesti eikä säännöllisesti.

Tietojen tarkastus, korjaus ja käytön rajoittaminen:

Jokainen asiakas voi tarkastaa, korjata tai rajoittaa omien tietojen käyttöä ottamalla yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@alpa.fi. Halutessaan tiedot voi myös poistaa pyynnöstä.

MUUTA

AlpaFinlandia Oy myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Pidätämme oikeuden hintojen, toimitusmaksujen ja -ehtojen muutoksiin sekä virheelliseen varastosaldoon.